Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

Hieronder vindt u een lijst met vragen die ons het meest gesteld worden. Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we deze vragen hieronder uitgetypt en beantwoord.


Algemene vragen
Watercooler vragen
Bronwater vragen

Algemene vragen

Hoe kan ik de Watercooler Gigant bereiken?
Bereikbaarheid en service zijn voor klanten erg belangrijk en daarom streeft de Watercooler Gigant om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. U kunt ons op de volgende manieren bereiken;

Telefoon; 088 – 101 91 00 (ma t/m vrij van 8:30 – 18:00)
E-mail; info@watercoolergigant.nl
Contactformulier; Klik hier om naar het contactformulier te gaan
naar boven

Hoe gaat de levering in zijn werk?
De Watercooler Gigant levert de producten de volgende werkdag als er voor 16:00 besteld is, het is ook mogelijk om een afleverdag naar keuze te kiezen. Voor meer informatie over de watercoolers en het bronwater, vindt u hier een pagina over de levering.
naar boven

Hoe dien ik te betalen bij de Watercooler Gigant?
Consumenten
Consumenten kunnen gemakkelijk via de website een bestelling doen en deze direct via iDeal of Paypal betalen. Ook is het mogelijk om de betaling te doen via een overschrijving, maar dan worden de producten pas afgeleverd zodra het bedrag bij ons op de rekening staat.

Bedrijven
Bedrijven dienen de eerste bestelling vooruit te betalen. Vervolgens kunnen zij gemakkelijk via de website of telefoon een bestelling doen op rekening. Vanaf de dag van levering, heeft het bedrijf 14 dagen de tijd om te betalen. Er wordt pas weer geleverd als de voorgaande facturen betaald zijn.

Lees hier meer over het betalen bij de Watercooler Gigant.
naar boven

Kan ik mijn aangekochte producten eventueel nog retourneren?
Het retourneren van producten is mogelijk bij de Watercooler Gigant, maar er gelden wel enkele voorwaarden m.b.t. retournering. Meer informatie en de voorwaarden vindt u hier
naar boven

Waarom is het drinken van water zo belangrijk?
Water is erg belangrijk is ons leven, want het is van levensbelang. Water reinigt, zuivert en zorgt er ook voor dat we in leven blijven, want ons lichaam bestaat voor 75% uit water. Zonder water, zou de mensheid niet kunnen overleven.

Hier kunt u meer lezen over waarom het drinken van water belangrijk is.
naar boven

Waarom bieden jullie geen servicecontract aan?
De Watercooler Gigant verkoopt geen servicecontract, omdat contracten vaak duurder zijn dan eens in de zoveel tijd een bestelling te doen. Om het voor u zo goedkoop mogelijk te houden, bieden wij geen servicecontracten aan en kunt u zelf aangeven wanneer u de service voor uw watercooler uitgevoerd wilt hebben.
naar boven

Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij de Watercooler Gigant?
Een bestelling plaatsen is zeer gemakkelijk bij de Watercooler Gigant. Dit kan via de website, telefoon of e-mail. Voor meer informatie kunt u hier kijken.
naar boven

Wat is het voordeel van een account bij de Watercooler Gigant?
Met een account kunt u gemakkelijk uw gegevens opslaan en wijzigen, orders bekijken en sneller een bestelling plaatsen. Het aanmaken is snel gedaan, maar iedere bestelling heeft u er wee profijt van.
naar boven

Wat houdt het HACCP-certificaat in?
HACCP staat voor “Hazard Analysis and Critical Control Points”. Het is een certificaat voor bedrijven die zich bezig houden met de bereiding, verwerking, behandeling, verpakking, vervoer of distributie van levensmiddelen. Door middel van dit certificaat geeft een bedrijf aan dat zij alle controles uitvoeren, om de kans op een besmetting zo laag mogelijk te houden. Al onze servicemonteurs hebben een HACCP-certificaat op zak en worden ieder jaar bijgeschoold om de kans op besmettingen zo laag mogelijk te houden.
naar boven

Waar vind ik de prijzen van de producten die jullie aanbieden?
Op iedere productpagina vindt u de prijzen van de producten. De prijzen van deze producten zijn inclusief levering, maar exclusief BTW.
naar boven


Watercooler vragen

Wat zijn de voordelen van een fleswatercooler?
- Goedkoop in aanschaf
- Altijd fris en gezond water op kantoor
- Constant water van kwaliteit
- Welzijn medewerkers
- Goedkoper dan koffie of frisdrank
- Kan overal geplaatst worden (in de buurt van een stopcontact)
naar boven

Wat zijn de voordelen van een leidingwatercooler?
-Altijd fris en gezond water op kantoor
- Altijd water “op voorraad”
- Constant water van kwaliteit
- Geen opslag
- Geen flessen verwisselen
- Goedkoper dan koffie of frisdrank
naar boven

Is een leidingwatercooler met vaste aansluiting op de waterleiding goedkoper?
Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze deze vraag niet zouden stellen en ja, in sommige gevallen is gebruiken van een leidingwatercooler goedkoper dan watercoolers met flessen. Deze installaties zijn echter wat aanschaf betreft veel duurder en verlangen ook meer onderhoud. Voor informatie over een leidingwatercooler en of het voor uw bedrijf geschikt, kunt u ons altijd bereiken op 088 – 101 91 00.
naar boven

Hoe lang is de garantie op een watercooler?
Op de watercoolers zit twee jaar garantie.
naar boven

Hoe gaat de installatie van mijn leidingwatercooler in zijn werk?
Hoe gaat de installatie van mijn leidingwatercooler in zijn werk? Wanneer u de leidingwatercooler gekocht heeft, wordt u z.s.m. gebeld door onze servicemonteur gebeld en deze maakt met u een afspraak op maat. Als u meer wilt weten over de installatie, kunt op deze pagina[anchor #leiding] kijken.
naar boven

Wat is het stroomverbruik van een watercooler?
De watercoolers gebruiken ca. 4,5 kWh per week aan stroom.
naar boven

Kan ik de watercooler ook enkele dagen huren voor een evenement?
Het is mogelijk om een watercooler te huren voor enkele dagen. Als u hier interesse in heeft, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen u de locatie vragen, het aantal coolers en het aantal flessen dat u graag geleverd krijgt. Vervolgens krijgt u een offerte toegestuurd en kunt u deze rustig bekijken. Als u akkoord gaat, worden de producten op de dag geleverd die u wilt en ook weer opgehaald wanneer u dit wilt.
naar boven

Is het mogelijk om een watercooler te proberen?
Wanneer u aan het twijfelen bent of u een watercooler wilt gaan gebruiken, is het mogelijk om er eerst één op proef te nemen. Hierdoor kunt u zien of het personeel de watercooler regelmatig gebruiken en of het zin heeft om er één aan te schaffen. Voor meer informatie kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice.
naar boven

Hoe vaak moet de watercooler gereinigd worden?
Er is geen vaste regel dat de watercooler op een bepaalde tijd moet worden gereinigd. Wij raden aan om de watercooler tweemaal per jaar te reinigen. Wij hebben verschillende servicemonteurs in dienst om voor u de watercooler te reinigen. Om een afspraak te maken, kunt u bellen naar 088 – 101 91 00.

Er is ook de mogelijkheid om de watercooler zelf te reinigen en hiervoor hebben wij bepaalde accessoires in ons assortiment. Door gebruik te maken van de [cooler clean spray], kunt u de contactpunten schoon houden. Daarnaast verkopen wij [“Doe-het-zelf” schoonmaaksetjes], waarmee u een volledige set koopt aan schoonmaakspullen en zelf uw watercooler kunt reinigen op een moment dat het u uitkomt!  
naar boven

Er komt geen koud water uit de watercooler, wat moet ik doen?
Als u problemen ondervindt met de watercooler, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice, daar kunt u uw probleem kwijt en zal er direct, waar mogelijk, een oplossing worden bedacht.
naar boven

De watercooler lekt, wat moet ik doen?
Als u problemen ondervindt met de watercooler, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice, daar kunt u uw probleem kwijt en zal er direct, waar mogelijk, een oplossing worden bedacht.
naar boven


Bronwater vragen

Uit welke bronwater komt het water van de Watercooler Gigant?
Het bronwater dat de Watercooler Gigant aanbiedt, wordt verkregen uit een bron in Engeland. Deze bron ligt diep in de heuvels rond de “7.000-acre Fonthill bishop Estate” in Wiltshire. Om er meer over te lezen, kunt u hier kijken.
naar boven

Hoe lang is het bronwater houdbaar?
Het bronwater van de Watercooler Gigant heeft een houdbaarheid van 1 jaar na levering.
naar boven

Wat is het verschil tussen mineraal- en bronwater?
Het verschil tussen mineraal- en bronwater zit hem in de samenstelling en de wijze waarop deze gebotteld worden. Mineraalwater wordt direct bij de desbetreffende bron gebotteld, waar bronwater nog vervoerd mag worden naar een plek om het daar te bottelen. Bronwater moet voldoen aan dezelfde kwaliteitseisen voor drinkwater. Mineraalwater dient te voldoen aan andere eisen, omdat dit water niet tot nauwelijks gezuiverd wordt. In het mineraalwater moet bepaalde mineralen bevatten, want hierdoor krijgt het een speciale smaak of eigenschap en is het dus mineraalwater.
naar boven

Hoeveel graden is het bronwater dat uit de watercooler komt?
Er kan gekozen worden voor koud water(rechter tapje) of water op kamertemperatuur(linker tapje). Het koude water is ca. 5 °C en de kamertemepratuur is ca. 19-21 °C.
naar boven

Hoe moet ik mijn bronwater opslaan?
Het is belangrijk om het bronwater op een donkere plek op te slaan en er wordt aangeraden om de waterflessen uit de zon te bewaren. Door het (zon)licht kan het eventueel gebeuren dat er groene aanslag in de waterfles komt. Hierdoor is het water slecht voor de gezondheid
naar boven

Zitten er nog bacteriën in het bronwater?
In het bronwater van de Watercooler Gigant zitten geen bacteriën. Het bronwater is gezuiverd door omgekeerde osmose en hierdoor zijn alle bacteriën en virussen voor 100% uit het water gefiltreerd. Daarnaast wordt bij het vullen van de flessen wat ozon toegevoegd, wat er voor zorgt dat er wordt uitgesloten dat er nog bacteriën in de fles in kunnen.
naar boven

Mijn bronwater heeft een rare smaak, wat moet ik doen?
Wanneer u denkt dat er iets mis is met de smaak van uw bronwater, kunt u ons bereiken op 088 – 101 91 00, de situatie voorleggen en dan zullen wij proberen om uw probleem direct te verhelpen.
naar boven